De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek
In de nieuwsbrief van juni hebben we een oproep gedaan om ons te laten weten wat je van onze producten en diensten vindt. Veel klanten hebben aan het klanttevredenheidsonderzoek meegedaan. Daar zijn we erg blij mee!
De afgelopen weken hebben we ons verdiept in de uitkomsten hiervan. De resultaten van het onderzoek tellen ruim 100 pagina’s. Daarom delen we hier de onderwerpen die heeft vaaks genoemd zijn.
Werken met passie
“Dat ik kan zien dat jullie met je passie bezig zijn en dat ook graag delen”. “Jullie enthousiasme en gedrevenheid en natuurlijk de smaak & kwaliteit van de producten”.
We hebben bewust gekozen voor een winkel met een open bakkerij, omdat we graag willen laten zien hoe we werken. Het is leuk om te horen dat het ons lukt om de beleving over te brengen op onze klanten.
Ruimte voor het ontbijt en de lunch
“Uitbreiding met een restaurantgedeelte waar je kunt genieten van een kopje koffie/thee en een lekker taartje zou leuk zijn”.
Veel mensen hebben aangegeven dat het leuk zou zijn als we in de toekomst de mogelijkheid bieden om te kunnen zitten voor een ontbijtje of de lunch. Helaas ontbreekt het ons aan ruimte om dit te realiseren.
Houdbaarheid van het brood
“Ik zou graag meer houdbare broden willen zien, nu is het op zijn Frans lekker voor de dag dat je het koopt”.
Een aantal mensen heeft aangegeven dat het fijn zou zijn als onze broden langer houdbaar zouden zijn. Doordat we geen broodverbetermiddelen gebruiken is het inderdaad wat lastiger om ons brood lang vers te houden. Bewaren in de diepvries of de herbruikbare broodzak gebruiken kan hierin een uitkomst zijn. Als je het brood in de diepvries wilt bewaren is het wel van belang dat je onze medewerkers dit laat weten, zodat zij het brood in een plasticzak kunnen inpakken. De herbruikbare broodzak is ook geschikt voor in de vriezer.
Wil je meer weten over het bewaren van brood? Lees dan ook het nieuwsbericht van 29 maart jl. Hierin vind je tips over hoe je het brood zo lang mogelijk vers kunt houden.In het nieuwsbericht van 24 april kun je meer lezen over de ervaringen van verschillende klanten met de broodzak.
Pin only
“Ondanks de toekomst contante (modernisering) betaling ook mogelijk maken! Zeker voor de oudere generatie. Echt een gemis”.
Niet alleen vanwege de hygiëne, maar ook voor de veiligheid van ons personeel hebben wij gekozen voor pin only. Onze kassa staat direct bij de deur. Vanuit de Brugstraat kun je via verschillende wegen snel wegkomen. Dat maakt onze winkel heel geschikt voor potentiele overvallen. Helaas kunnen we uit ervaring zeggen dat het meemaken van een overval een hele grote impact heeft op het personeel en de klanten.
De workshops
“Vaker een workshop geven”. “Workshops op een andere dag dan zondag”. “De prijs van de workshops, al is het wel leuk dat jullie dat überhaupt organiseren.
Er is veel vraag naar de workshops. Op dit moment zijn we aan het bekijken of het mogelijk is om dit najaar extra workshops te geven. Meer informatie hierover vind je in de workshopnieuwsbrief. Deze komt begin september uit.
We geven de workshops op zondag, omdat dit de dag is waarop de bakkers bijtijds klaar zijn met bakken en het voorbereiden van het werk voor de volgende dag. Als we het op een andere dag zouden plannen kunnen we pas later in de middag beginnen en zijn we begin van de avond klaar met de workshop. Voor de bakker is dit niet te doen. Die moet de dag erna immers weer op tijd aan de slag.
Wij bieden actieve workshops aan. Dat houdt in dat je zelf aan de slag gaat met dezelfde ingrediënten als waarmee wij onze producten maken. We kunnen goedkopere workshops aanbieden, maar dan zal de workshop meer in de vorm van een presentatie zijn. Dus vooral kijken en vragen stellen. Dit soort workshops zie je steeds vaker, maar dat is niet wat wij willen geven. Het zelf aan de slag gaan met ingrediënten en het met eigen handen voelen hoe het deeg reageert is, naar ons idee, veel leuker en leerzamer dan het alleen maar kijken en luisteren naar een uitleg.
Al onze workshops kosten vijftig euro. Dit is inclusief koffie en thee met iets lekkers, een workshopmap met een pen en natuurlijk alle lekkere dingen die je zelf hebt gemaakt. Na afloop van de workshop ga je naar huis met een goed gevulde tas. Ook proberen we tijdens de workshops foto’s te maken. Iedere deelnemer krijgt na afloop van de workshop zijn of haar foto’s via de mail toegestuurd. Een leuk aandenken aan een leerzame en actieve middag.
Klantvriendelijkheid
“Iets meer gezelligheid, een praatje”. “Als klant iets meer het gevoel dat je welkom bent en geen gedoe aan de kassa hebben met klanten die net een brood uitgezocht hebben dat die eerst gaan betalen”. “Duidelijk rijsysteem”.
De meningen over de klantvriendelijkheid lopen uiteen. Een deel van de mensen vindt het goed tot uitstekend, maar sommige mensen hebben een minder goeie ervaring en vinden dat er ruimte is voor verbetering. Het is lastig om uit de opmerkingen op te maken waar de verbeterpunten precies liggen. Maar we gaan zeker iets doen met de op- en aanmerkingen die we hebben mogen ontvangen. De komende tijd gaan we werken aan het uitbreiden van de productkennis bij onze medewerkers.
Samengevat: TROTS!
Ten opzichte van de Nederlandse bakker scoren we uitmuntend wat kwaliteit, ambachtelijkheid, klantvriendelijkheid en transparantie betreft. Dat is een uitkomst waar we erg blij mee zijn.
Bedankt!
Velen van jullie hebben ons laten weten heel erg blij te zijn met ons bankje. Omdat wij heel blij zijn met jullie op- en aanmerkingen en tips, hebben we een XXL bank laten maken. Zo kunnen nog meer mensen genieten van een plekje in de zon.
Comments (2)
Tof!!
Bedankt Pieter!